Loppan & Hermans blogg

Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Frida - 15 juli 2007 18:59

Idag har det varit stömlöst nästan hela dagen. Vi bjöd farmor och farfar på lunch och den hann precis bli klar innan strömen gick.

Mitt under maten så hörde vi, jag och Lopphunden att det kom en bil åkandes på "våran" väg. Å den stannade hos oss. Ut ur bilen klev morfar, Maylis och två okända. Matte blev jätteglad för det var Stickan och  Leila, dom hade inte matte träffat på 15 år. Dom stannade en stund och tyckte Tornadon var den finaste hund dom sett, dom måste ha missat mig.


2 timmar senare ringde Morfar och bjöd dit oss på mat. Vi fick  sitta i bilen medans dom åt men sen fick vi komma ut och springa i trädgården. Dom bor liksom mitt i skogen så man får springa hur man vill. Sen tog vi en promenad ut till stora vägen och tillbaka.


Sen ringde Hs mobil och vi var tvungna att åka hem för H måste jaga kvigorna som hade gått ut, så honom ser vi nog inte förens imorgon.


Tornadon klarar inte av att åka bort på besök han blir så trött och sover resten av dagen. Nu ligger han här under datorn på Lopphundens kudde.

Idag har han dödat ytterligare några av mattes växter i rabatten. Igår var Hermanen lite konstig på kvällen och andades snabbt men innan vi gick och la oss så var han  pigg igen. Matte tror att man kan bli lite sån om man äter för mycket blommor.

Så här mysigt har vi i soffan om kvällarna.

Jag och min syster Greta


Nu skall jag lägga mig på trappan och spana, å vänta på H.


Agnes

Ovido - Quiz & Flashcards