Loppan & Hermans blogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Frida - 26 juli 2009 22:40

Hela dagen lång har vi hört på skriket från prinsessan gurkMeja.

Matte tyckte Prinsen kunde få lite egentid hos farfar och farmor. Vi har världens underbaraste farfar som kommer på sekunden och hämtar Prinsen så dom kan cykla och spela fotboll.


Prinsessan vrålade på och H åkte till jobbet. Matte lyckades till slut få tyst på henne så vi fick lite söm en stund.


Kan ni tänka er att i natt när Prinsessan vrålade, så kom Matte ner till mig så hon och Prinsessan slapp vara vakna ensamna. Schyssta Matten man har. Så här behöver vi all sömn vi kan få.


På kvällningen tog vi oss en kort promenad, så nu haltas det igen, men inte så farligt. Sen har jag hjälpt Matte å vattna vinbärsbuskarna medans hon plockade av en gren eller två.


Av Frida - 25 juli 2009 16:10

Här har vi fortfarande tassen i bandage. Haltar och ligger mest på trappan och håller koll på läget.


Matte har börjat träna mig inför ställande av mördarsnigel. Dom har nu invaderat våran trägård sedan 16 dagar. Det går så där i tränandet.

Sniglarna ställs just nu av Prinsen. Han har hela snigel läget under full kontroll.


Prinsessan gurkMeja styr förtillfället hela familjen med ett järngrepp. När hon är för högljud så tar Prinsen fram sina hörselskydd, för han vill ha lugn och ro.



Av Frida - 19 juli 2009 13:43

Japp 9/7 kom krypet ut. Matte är nu mycket smalare och kan gå långpromenader igen.

Meja ska krypet heta.

Jag hade lite svårt å bestämma mig för om jag skulle tycka om henne eller om hon skulle få flytta. Men hon får stanna.


Nu prommeneras det för fullt och det är bara så kul.

Idag tog vi oss en sväng, det blev till och med lite rådjurs jakt. Matte blev inte glad. Själv så fick jag surt efter, skar mig i tassen så nu får jag ha den i paket. Strunt också.

Men jag kom när Matte ropade och sen skötte jag mig resten av promenaden. Duktiga Herman det är jag det.


Hoppas mina polare har det kul på Udderud idag. Vi vill också vara med!!!

 men man kan inte vara överallt tyvärr.

Av Frida - 3 juli 2009 10:53

Matte den knäppgöken åkte och shoppade loss i värmed med sin kompis och hennes mamma. Matte hade det svalt och skönt i affärerna. Hon tackar för trevligt sällskap.

Prinsen var hos farmor och farfar i värmen och badade i poolen och njöt av att vara i fokus. H jobbar för fullt med gräs till kossorna.


Jag och Lopphunden har det ljuvligt i fläktens bris och njuter av att slippa vara ute i värmen.


Idag tänker Matte och Prinsen med sällskap av farmor och farfar ta ett dopp i det blå. Matte säger att vi ska åka dit ikväll så jag får bada.


Tills dess får det bli en avspolning med slangen.

Av Frida - 2 juli 2009 10:40

Matte har antagit den gröna hulkentonen igen. Det var längesedan nu. Men idag brast det för Matte. Hon stod i godan ro och hängde tvätt. ( före frukost dessutom) Då fick hon se att två vovvar stå och nosa på hennes älskade klematis. Till saken hör att Klematisen och Matte har ett hat förhållande. Matte har bestämmt sig för att ha en Klematis just vid stupröret och det är inget ställe en klematis trivs på. Men skam den som ger sig, och varför ska man ta den lättaste sorten när man kan ta den svårast???

Matte sa till vovvarna att gå där ifrån, då fick hon se att det var grävt runt hela plantan. Ett avgrundsvrål hördes och många svordommar. Nät sattes upp och Matte är sur. Bäst att ta tillflykt till släpkärran.

Ovido - Quiz & Flashcards