Loppan & Hermans blogg

Alla inlägg under augusti 2008

Av Frida - 20 augusti 2008 20:53

Nu har vi börjat med träningen på riktigt. Matte och Herman trotsade skyfallet och drog mot Ramnered för å möta Ann-Louise. Regnet vräkte ner och det rann floder. Som tur var höll det inte i sig så länge åt gången.

Klicker och godis var med och träningen sattes igång. Herman fattade galoppen med en gång, det var/är värre med matte. Vi får ha tålamod med henne.

Värsta fräcka targeten fick vi av Ann-Louise, tack snälla för den.


Imorses när Matte vaknade så var Prinsen försvunnen, Matte letade i alla sängar som finns men han låg inte i någon. Tillslut fick Matte se att han låg hos Herman. Dom var så söta där dom låg ihop på beanbagen. Prinsen använde Hermans lår som kudde.

Av Frida - 12 augusti 2008 08:59

Igår var vi dom lyckligaste vovvarna i gundlebo.

Loppan fick följa med Matte och Moppen ut på en tur i skogen.

När Matte kom hem så gick hon ut nästan direkt och la två spår till mig och Herman.

Jag älskar å spåra. Matte hade gjort ett knivit spår på ett öppet gärde med mycket markvind. Tre kniviga vinklar den första efter bara tre meter.

Det var mörkt på mörka natten

Mörker kort med Mattes telefon.

Åsså har vi ju Herman förståss.

Han klarade sitt spår med bravur fast Matte hade varit lite klurig, lillpojken är ju inte så spårvan som Matte skulle vilja, hennes eget fel.

Mycket nöjda hamnade vi i våran nya hundsoffa.

Av Frida - 1 augusti 2008 15:44

Väldigt varmt.

Vi gör inte så mycket, mer än att jaga folk och hästar. Dom springer som tokiga förbi här på kvällarna. Jag och Herman har fullt upp med å tala om för alla att vi bor här, så dom ska passa sig.

Det värsta är alla sommargäster som tror att man kan klappa stora vovvar på huvudet utan å bli av med hela armen.

Matte funderar allvarligt på att sätta upp en skylt med texten.VARNING HUNDARNA BITS OCH HOPPAR ÖVER. Men än så länge är det skylt fritt.


Igår var jag med och badade, det var skönt tills alla blinningar kom. Det blev lite synd om mig så matte satte mig i bilen och då blev det ännu mer synd om mig. Sitta där alldeles ensam. Det blev till å yyyyylllllaaaa.


Matte gör inte så mycket hon heller mer än åka till moppen och kasta in och ur henne i transporten, å några andra moppar också. Det finns en hel hög med moppar som inte vill åka nånstans.

Nu ska jag ligga resten av dagen på min nya favvoplats, under skrivbordet.

Ovido - Quiz & Flashcards