Loppan & Hermans blogg

Alla inlägg under juni 2007

Av Frida - 26 juni 2007 23:09

Snacka om tråkigt väder, det bara öser ner.

Igår åkte vi hela gänget till stan. Gissa vem som fick sitta med tornadon, jo jag. Vi fick åka i bagaget. Loppa åkte i baksätet fast hon skulle ha suttit med oss. Matte tror att vi har en jättebil som knör in alla oss där bak.

Tornadon ( Herman ) åkte faktiskt  lugnt och snällt. Han sa inget och låg stilla. fantastiskt tyckte matte.

När vi kom till stan så mötte valpvakterna Maria och Marcus upp. Tack snälla för hjälpen.

Jag gillar Marcus jättemycket, Maria med. Vi fick följa med dom på en liten promenad. Men naturligt vis så öppnade sig himlen, men vi fick sitta i deras bil.

Resten av dagen så har vi legat inne och sovit. Det kom några kunder till matte, jag åt inte upp någon. Inte ens ett smakprov. Matte sa att jag var superduktig.

Det regnar  idag med. Bröt mig in i sovrummet och låg en stund i sängen. Sen kom matte och då fick jag skäll. Får ligga i soffan istället.

Dax att snarka vidare en stund tills husse kommer för då skall jag ut och skälla på honom.

Agnes

Av Frida - 25 juni 2007 23:07

Ja, Herman har flyttat in. Vi skulle hälsa på Ingela och Benny Lloyd-Willner trodde jag. Men vi skulle hämta Herman. Nu är inget sig likt längre, han går fram som en tornado.

I går så kom det kunder och då fick jag ha koppel (så dom inte blir så rädda säger matte). Då trodde plutt Herman att han kunde gå ut med mig. Men jag rörde mig inte ur fläcken. Ha där fick han.

Jag är lite sur på matte så när vi skulle träna så luktade jag bara på blommorna, matte blev lite sur så vi gick in istället.


Agnes

Av Frida - 22 juni 2007 23:03

Idag så har mattes familj varit här. Dom har bara ätit massa mat. Loppan och jag fick vara i hallen, Matte och Husse tycker inte att det är fint å ha en Grandis näsa i tallriken.

Vi fick tuggben istället.

Nu säger matte att vi skall mysa i soffan istället och vänta på att det skall bli natt så vi kan gå och lägga oss. Matte vill att det skall bli morgon för då skall vi hämta hem Herman.

Jag och Loppan skall mobba ut honom så han inte vill vara kvar, han är en otäcking.

Trevlig Midsommar

Agnes

Av Frida - 21 juni 2007 23:01

I morse kom mattes kompis Maria. Vi skulle åka till Kungsbacka och jag skulle få laserbehandling.

Det är ett otäckt ställe men det är skönt när man går där ifrån. Veronika heter hon som behandlar mig, jag har varit där många gånger så henne känner jag. Men jag måste morra lite på henne ändå.

Denna gången fick jag en ordentlig genom körare. Hela kroppen och lymfsystemet. Fick nya mediciner som skall vara bra mot halsen och mina juvertumörer.

Man blir så trött efter behandlingen så resten av dagen sov jag.

Agnes

Av Frida - 19 juni 2007 22:56


Ja ha, nu föds alltså FS Hundfoders första blogg.

Det är jag Agnes som skall försöka med mattes hjälp att uppdatera med jämna mellan rum.( vi får se hur det går matte är ju inte bäst på sånt här)


Klockan är nu 23.25 tisdag kväll (läs natt).

Idag har vi varit och kollat in nya familjemedlemmen Herman. 

Blå grandis hane på 8 veckor och 4 dagar.

Matte tyckte han var ursöt. Jag tyckte han var otäck och ville hem. Stod i trappan till övervåningen nästan hela tiden.

Loppan fick vara hos moster Siv, där lever man lyxliv. Matas med godis och får gå härliga promenader.

Nä inte lilla Agnes hon skall tvingas åka bil och tas med för att kolla otäcka valpar. Vi slapp i alla fall ta med han hem.

Till råga på allt elände så köpte matte fästinghalsband på hemvägen. Dom luktar apa och ligger nu ute på verandan. Jag kunde inte sova med den stinkbomben runt halsen. Det var bara att få upp matte så jag kunde gå ut och skubba av det. Så nu har vi ett ner mejat potatis land. Husse kommer bli vansinnig.

Matte fattade tillslut att det var halsbandets fel.

Men när hon väl var ute så tyckte hon att vi kunde lika gärna träna lite. Sen tog vi en promenad på vägen och jag fick springa i höga gräset. Japp då kom jag på iden med en egen blogg. Hoppas nu bara att någon läser den.


Agnes

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards