Loppan & Hermans blogg

Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Frida - 20 oktober 2007 18:27

Jag är stel av fasa. Matte tvingar med mig till havremopparna. Jag tycker att dom är otäcka. Men lite kul å jaga. Igår fick vi följa med när matte red en sväng. Då mötte vi Siv och Gunilla. Det är Siv som är häst, hon trodde jag var en hingst. Sivs dröm är nog att få möta en mörk snygging som jag. Fast nu går ju inte det för sig med häst och hund. Å jag är ju tjej.


Herman går ju på sin kurs och idag så var det dax för klättring och problemlösning.Stärka benmusklerna,  Han måste ju förbereda sig på agilityn. Därför klättrade han och matte upp och ner  för bergen i Öresjö. Matte ville att Herman skulle sträcka ut ryggen genom att stå med fram tassarna upp på ett träd. Herman talade då om för matte att hundar inte kan klättra i träd.

Annika våran instruktör skulle hjälpa matte att få upp Herman i trädet, fast då försökte Herman att fälla det istället. Matte fick i läxa att öva på att få plutten att klättra i träd. Jag tror adlrig det kommer å gå.

  

Ovido - Quiz & Flashcards